toggle-button-green
toggle-button-green

Čo znamená slow fashion v módnom priemysle?

Ako odlíšiť slow fashion značky od fast fashion? Pozrime sa na to bližšie cez tri základné sféry podnikania v módnom priemysle. 

Čo je slow fashion?

Slow fashion, v preklade pomalá móda alebo udržateľná móda, je opakom rýchlej módy, tzv. fast fashion.

Slow fashion značky si starostlivo vyberajú dodávateľov a vedia, odkiaľ pochádzajú materiály, ktoré používajú. Vyrábajú kvalitné módne kúsky, ktoré vydržia a nepodporujú nadprodukciu. Značky pomalej módy transparentne komunikujú nielen s partnermi, ale aj so zákazníkmi, čoho dôkazom je aj podrobné uvádzanie zloženia produktu. Záleží im aj na lesoch, vode, pôde či ovzduší, a preto sa snažia minimalizovať negatívny dopad výroby oblečenia na našu planétu.

Môžeme teda povedať, že udržateľné značky sa správajú zodpovedne voči zamestnancom, spoločnosti a životnému prostrediu. No čo to v skutočnosti znamená?

Nie je zisk ako zisk

Prioritou slow fashion nie je generovať zisk na úkor kvality, ľudí či životného prostredia. Boli by sme však naivní, keby sme si mysleli, že finančná stránka podnikania slow fashion značiek nie je dôležitá. Samozrejme je, veď bez financií by sa ďalej nemohla rozvíjať.

Udržateľná módna značka však vyrába produkty nielen pre ekonomické výhody, ale zameriava sa aj na sociálny a enviromentálny dopad svojho podnikania. Snaží sa nájsť medzi nimi balans. Nedáva prednosť peniazom na úkor života ľudí a prírody. V tomto je hlavný rozdiel medzi slow fashion a fast fashion.

Na každom človeku záleží

V rámci sociálnej stránky svojho podnikania sa slow fashion značky zaujímajú o pracovníkov v rámci celého dodávateľského reťazca. Od pestovateľov plodín, cez spracovateľov látky až po krajčírku, ktorá ušije produkty.

Záleží im na tom, v akých pracovných podmienkach pracujú zamestnanci a či sú férovo odmeňovaní za ich prácu.

Zodpovedne voči našej planéte

Udržateľné značky sa aktívne zaujímajú o vplyv ich výroby na životné prostredie. Neplytvajú zbytočne zdrojmi a v rámci možností si vyberajú ekologickejšie alternatívy, obmedzujú používanie plastov alebo recyklujú. Nie je jej cudzia ani minimalizácia svojej uhlíkovej stopy a podpora obnovy životného prostredia.

Žiadna značka nie je 100% udržateľná, no vďaka svojej uvedomelosti a zodpovednosti sa stáva udržateľnou teda slow.

SLOVFLOW

redakcia

Viac článkov od tohto autora

Zdieľaj na:

Odporúčané témy