toggle-button-green
toggle-button-green

My máme ne-zľavy. Čo to znamená?

Nie sme zástancom klasického zľavového predaja a nechceme ľudí motivovať k nákupu nízkou cenou. O tom to nie je. Naše zľavy sú oproti totálnym výpredajom v obchodoch a na internete skôr symbolické, nerobíme ich často a majú svoj dôvod. Práve preto ich u nás v SLOVFLOW voláme ne-zľavy. 

Aký je rozdiel medzi zľavami a ne-zľavami? 

Pozrime sa na to cez porovnanie slow fashion a fast fashion biznis modelu a ich postoja k zľavám. 

Slow fashion značky, medzi nimi aj SLOVFLOW: 

  • Ponúkajú zľavy a akcie odôvodnene a dôvody aj transparentne komunikujú. 
  • Zľavy počas roka sú len párkrát a väčšinou menšie alebo vôbec. 
  • Učia ľudí nakupovať zodpovedne. 

Fast fashion značky: 

  • Učia ľudí nakupovať bez premýšľania, a tak ľudia nakupujú veľa vecí hlavne preto, lebo sa im to zdá výhodné, no nepotrebujú to. 
  • Zľavy sú pravidelné a obrovské, často až do výšky 90%. 
  • Aká je potom skutočná hodnota oblečenia a ako sa vyrába, keď v totálnych výpredajoch stojí oblečenie iba pár eur? 

4 dôvody, prečo máme ne-zľavy 

  1. Ne-zľavy máme preto, aby nám naše ne-bežné kúsky neležali v sklade, keď by mohli mať domov u našich #slovflowerov. 
     
  2. Ne-zľavy máme preto, lebo chceme dať šancu posledným sezónnym ne-bežným kúskom nájsť si rýchlejšie #slovflowerov, ktorí ich budú s nadšením nosiť teraz a aj ďalšie roky. 
     
  3. Ne-zľavy máme preto, aby si ne-bežné kúsky, ktoré sa ľahko kombinujú a hodia do kapsulového šatníka, mohol dovoliť aj ten #slovflower, ktorý je aktuálne v šetriacom režime. 
     
  4. Ne-zľavy máme preto, lebo obmieňame našu ponuku, aby ste u nás našli vždy niečo nové, čo si vás získa. A na skladovanie týchto ne-bežných kúskov potrebujeme priestor. Ne-bežné kúsky v ne-zľave tak prenechávajú miesto novým. 
     

Z čoho dávame ne-zľavu? 

Každý ne-bežný kúsok má svoju hodnotu, za ktorou sa skrývajú hodiny ľudskej práce. Za všetkým stoja nadšení ľudia, od farmárov, cez spracovateľov materiálov, dizajnérov, krajčírov, ale aj marketérov a distribútorov, ktorí sa snažia doručiť #slovflowerom vysnívaný ne-bežný kúsok. Cena ne-bežných kúskov tak odráža realitu, je opodstatnená a nie je umelo nafúknutá.  

V SLOVFLOW nedávame zľavu na úkor ľudí, ktorí sa podieľali na produkcii ne-bežných kúskov. Symbolická ne-zľava ide z tej časti ceny, ktorá znamená pre nás zisk, vďaka ktorému tu môžeme byť pre vás #slovflowerov.  

Obrovské zľavy a totálne výpredaje skresľujú celkovú hodnotu produktov a podporujú nepremyslené nakupovanie, čo je proti nášmu cieľu. 

Našim cieľom je motivovať ľudí k ne-sebeckému nakupovaniu. Chceme vzbudiť v ženách aj v mužoch záujem o každodennú udržateľnú módu. Presvedčiť ich, že aj v nej je pestrá ponuka, nemusia sa báť nudy či všednosti a vedia si ju dovoliť. Zároveň tak prispievajú k zlepšovaniu samých seba. Pretože zodpovedné a „ne-sebecké nakupovanie“ považujeme za hlavnú zmenu, ktorú spoločnosť potrebuje, aby sme sa tu na Zemi mali stále dobre. 

Cyklus o zľavách

Pozadie zliav mnoho značiek nekomunikuje. Vnímame, že je to téma, o ktorej by sa malo rozprávať, pretože zľavy silno ovplyvňujú naše nákupné správanie.

Zdroj foto: Claudio Schwarz / Unsplash

Pripravili sme si pre vás sériu 6 článkov, v ktorých sa spolu pozrieme na to, čo vlastne zľavy a výpredaje sú, ako ich vnímajú zákazníci a čo znamenajú pre výrobcov. Porovnáme slow a fast fashion vzťah ku zľavám. Predstavíme si niekoľko tipov, ako nenakupovať v eufórii zo zliav, ale povieme si aj ako zľavy ovplyvňujú naše peňaženky a udržateľný život.

Veríme, že náš cyklus o zľavách vám prinesie nové užitočné informácie a pomôže vám na ceste za udržateľnejším životom.

SLOVFLOW

redakcia

Viac článkov od tohto autora

Zdieľaj na:

Odporúčané témy