toggle-button-green
toggle-button-green

SLOVFLOW vs. Black Friday

Koniec novembra sa nesie v znamení výpredajov a zľavových sviatkov Black Friday a Cyber Monday. Aký je náš názor na túto nákupnú horúčku?

Fandíme zodpovednému nakupovaniu

Zodpovedné nakupovanie je cesta k udržateľnému životu.

Nakupuješ uvážene v zľavách? Dobre.
Nakupuješ premyslene na Black Friday? Dobre.
Ak nakupuješ s rozumom, je to vždy dobre.

Rozumné nakupovanie nie je hriech. Pretože vtedy nakupuješ to, čo potrebuješ a nenakupuješ len kvôli zľavám alebo preto, lebo to má niekto iný. Tým pádom je zľava len pozitívny benefit spojený s nákupom a nie jeho prioritný dôvod.

Zodpovedné nakupovanie:

  • nerobíš pod tlakom,
  • je premyslené a nie impulzívne,
  • rieši kúpu toho, čo potrebuješ,
  • šetrí peniaze,
  • šetrí našu planétu,
  • podporuje udržateľný život.

Obrovské zľavy a totálne výpredaje nedávajú zmysel

Obrovské zľavy nie sú udržateľné pre:

  • výrobcov,
  • predajcov,
  • zákazníkov,
  • planétu.

Na čom budú výrobcovia šetriť, keď znížia cenu produktu? Na výplatách zamestnancov, na kvalite výroby alebo na ekologickosti výroby?

Predajcovia s pravidelnými vysokými zľavami učia svojich zákazníkov nakupovať iba v zľavách. Lojálnosť zákazníkov? To už neplatí. Zákazníci nakúpia tam, kde je to najlacnejšie. Okrem toho predajcovia obrovskými zľavami umelo znižujú hodnotu produktu a v neposlednom rade aj svoje zisky, ktoré môžu použiť na zveľaďovanie podniku, lepší zákaznícky servis či odmeny pre zamestnancov.

Zákazníci minú viac peňazí a často nakúpia aj zbytočnosti, ktoré nepotrebujú.

Ako si poradíme s tonami odpadu a nepredanými kúskami? Zase si to len odskáče naša planéta.

Takýto neudržateľný cyklus nemá hlavu ani pätu. Preto hovoríme NIE konzumerizmu a nepremysleným nákupom.

Áno, v SLOVFLOW máme ne-zľavy, ale majú svoj význam. Nerobíme ich často a sú skôr symbolické. Okrem toho nedávame zľavu na úkor výrobcov, ale idú z nášho zisku, ktorý potrebujeme na to, aby sme mohli pokračovať ďalej. Viac sme o nich písali v článku My máme ne-zľavy. Čo to znamená?

Aký je náš názor na Black Friday?

Black Friday-u, ako nákupnému sviatku, ktorý podporuje konzumerizmus, hovoríme NIE.

Ale nie sme proti rozumným nákupom zľavnených kúskov.

SLOVFLOW

redakcia

V SLOVFLOW milujeme módu a zároveň nám záleží aj na našej budúcnosti. Udržateľná móda je originálnym a zodpovedným riešením, ako prezentovať vlastný módny štýl a ne-sebecké hodnoty.

Viac článkov od tohto autora

Zdieľaj na:

Odporúčané témy