Koniec novembra sa nesie v znamení výpredajov a zľavových sviatkov Black Friday a Cyber Monday. Aký je náš názor na túto nákupnú horúčku?
Fandíme zodpovednému nakupovaniu
Zodpovedné nakupovanie je cesta k udržateľnému životu.
Nakupuješ uvážene v zľavách? Dobre.
Nakupuješ premyslene na Black Friday? Dobre.
Ak nakupuješ s rozumom, je to vždy dobre.
Rozumné nakupovanie nie je hriech. Pretože vtedy nakupuješ to, čo potrebuješ a nenakupuješ len kvôli zľavám alebo preto, lebo to má niekto iný. Tým pádom je zľava len pozitívny benefit spojený s nákupom a nie jeho prioritný dôvod.
Zodpovedné nakupovanie:
- nerobíš pod tlakom,
- je premyslené a nie impulzívne,
- rieši kúpu toho, čo potrebuješ,
- šetrí peniaze,
- šetrí našu planétu,
- podporuje udržateľný život.
Obrovské zľavy a totálne výpredaje nedávajú zmysel
Obrovské zľavy nie sú udržateľné pre:
- výrobcov,
- predajcov,
- zákazníkov,
- planétu.
Na čom budú výrobcovia šetriť, keď znížia cenu produktu? Na výplatách zamestnancov, na kvalite výroby alebo na ekologickosti výroby?
Predajcovia s pravidelnými vysokými zľavami učia svojich zákazníkov nakupovať iba v zľavách. Lojálnosť zákazníkov? To už neplatí. Zákazníci nakúpia tam, kde je to najlacnejšie. Okrem toho predajcovia obrovskými zľavami umelo znižujú hodnotu produktu a v neposlednom rade aj svoje zisky, ktoré môžu použiť na zveľaďovanie podniku, lepší zákaznícky servis či odmeny pre zamestnancov.
Zákazníci minú viac peňazí a často nakúpia aj zbytočnosti, ktoré nepotrebujú.
Ako si poradíme s tonami odpadu a nepredanými kúskami? Zase si to len odskáče naša planéta.
Takýto neudržateľný cyklus nemá hlavu ani pätu. Preto hovoríme NIE konzumerizmu a nepremysleným nákupom.
Áno, v SLOVFLOW máme ne-zľavy, ale majú svoj význam. Nerobíme ich často a sú skôr symbolické. Okrem toho nedávame zľavu na úkor výrobcov, ale idú z nášho zisku, ktorý potrebujeme na to, aby sme mohli pokračovať ďalej. Viac sme o nich písali v článku My máme ne-zľavy. Čo to znamená?
Aký je náš názor na Black Friday?
Black Friday-u, ako nákupnému sviatku, ktorý podporuje konzumerizmus, hovoríme NIE.
Ale nie sme proti rozumným nákupom zľavnených kúskov.
SLOVFLOW
redakcia
V SLOVFLOW milujeme módu a zároveň nám záleží aj na našej budúcnosti. Udržateľná móda je originálnym a zodpovedným riešením, ako prezentovať vlastný módny štýl a ne-sebecké hodnoty.