Udržateľná móda
Slovenské značky
Ne-sebecké nakupovanie

Zľavy sme prijali ako súčasť života. Čo sa však skrýva za nízkymi cenami a odrátanými percentami?

Výpredaj, sale, zľavy alebo akcie. Čo si predstavíte, keď počujete tieto slovíčka? Mnohých z nás poteší vidina výhodného nákupu, ktorý sa jednoducho oplatí. Iných ľudí to od nákupu odradí, pretože to pre nich znamená veľa ľudí na jednom mieste, boj o tovar a nekonečné rady pri pokladniach alebo časový stres pri online nákupe, aby ich niekto nepredbehol. 

Zdroj foto: Claudio Schwarz / Unsplash

Zľavy v módnom priemysle

Nielen v módnom svete tieto slovíčka otvárajú dvere do hlavy ľudí a motivujú ich k nákupu. Informácie o výpredajoch a výhodných cenách na nás vyskakujú každý deň a z každého rohu. A tak sme zľavy a akcie prijali ako súčasť života. No čo sa za zľavami v skutočnosti skrýva? A ako to funguje v módnom priemysle? 

Práve téme zliav a predajných cien vo svete módy sa chceme venovať dlhodobo. Je to téma, o ktorej sa do hĺbky veľmi nerozpráva. Módne značky a obchodníci nám prezentujú len výsledok vo forme percent % a nižšej ceny, no pozadie ostáva často skryté.  

Aby sme vedeli ako zodpovedne nakupovať, mali by sme poznať obe strany mince. Ľahšie sa nám bude potom rozhodovať, do akých vecí a značiek investujeme a akú protihodnotu za to získame. 

Cyklus o zľavách v slow a fast fashion: od znížených cien až po Black Friday

V nasledujúcich mesiacoch vám predstavíme sériu 6 článkov, v ktorých sa spolu pozrieme na to, čo vlastne zľavy a výpredaje sú, ako ich vnímajú zákazníci a čo znamenajú pre výrobcov. Rozoberieme dôvody, prečo je oblečenie vo výpredajoch a čo sa stane s oblečením, keď sa nepredá ani v zľave. Priblížime zľavové sviatky typu Black Friday. V rámci slow fashion a fast fashion porovnáme vzťah k zľavám. Prinesieme náš pohľad na to, či sa zľavy skutočne oplatia, aké sú ich výhody a naopak, aké sú ich negatíva na spoločnosť a prírodu. No a v neposlednom rade si povieme, ako ovplyvňujú naše peňaženky a život. 

Ako fungujú zľavy (resp. ne-zľavy) u nás, v SLOVFLOW, vysvetľujeme v článku My máme ne-zľavy. Čo to znamená? V ňom sa dozviete dôvody, prečo u nás párkrát do roka nájdete ne-bežné kúsky za zníženú cenu a z čoho vlastne dávame ne-zľavu.

Čo na to poviete? Aký je váš názor na zľavy? Ste v skupine milovníkov zliav alebo vám naopak naháňajú hrôzu a vyhýbate sa im?  

Veríme, že náš cyklus o zľavách vám prinesie nové užitočné informácie a pomôže vám na ceste za udržateľnejším životom. 

SLOVFLOW

redakcia

Viac článkov od tohto autora

Zdieľaj na:

Share on facebook

Odporúčané témy